fredag, februar 17, 2006

Forelesningstanker

Når jeg nå sitter her og hører på foreleserne snakke om samfunnsvitenskaplig forskningsmetode går tankene mine til helt andre ting må jeg ærlig innrømme....Så kom jeg til å tenke på at det er OL for tiden, visstnok. Jeg er ikke spesielt interressert i sport, og nei jeg heier ikke på Rosenborg, selv om jeg er trønder, eller noe annet fotballlag for den saks skyld. Jeg driter i hele fotballgreia.

Uansett, det er jo OL i Torino (har da fått med meg såpass) og i den forbindelse så er det ikke til å unngå at man på den daglige switcherunde kommer borti noe sportsrelatert noe.....og i går kom jeg tilfeldigvis over nrk2 mens de sendte curling. Curling??? Hva er egentlig poenget med curling? Hva i all verden tenkte den (eventuelt de) som begynte med denne såkalte sporten?

"Hmmm...la meg se....jeg har lyst til å drive med noe som innebærer is, glatt is...men ikke skøyter, nei det er så simpelt....hmmm....og det må ha et eller annet å gjøre med koster, koster er så morsomme...hmmm....skal vi se, hva om jeg tar på meg helt vanlige sko tar med meg en kost og noen runde dingser utpå isen så kan jeg koste som en jævel foran de runde dingsene? ogåogåå så kan jeg koste noen av de runde dingsene bort til noen av de andre dingsene så er det om å gjøre å komme nærmere ett eller annet mål! Jaaaaa! Der har vi det!"

Og vips, en ny sport er oppfunnet....

Særriøst...