torsdag, februar 23, 2006

The world is spinning

Jeg var på spinning i går. Nærmere bestemt PulsSpinn. På 3t. Jeg har i den senere tid tenkt litt på hva som kreves for å bli spinninginstruktør og i går skjønte jeg det. Ikke bare må man være i god form, men man bør også helst ha tatt minst ett DJ kurs. I tillegg må man være ekstremt god på multitasking (sikkert derfor det er så mange kvinnelige spinninginstruktører....hirr hirr). Så gjelder det å spille passende musikk til de ulike sekvensene i timen, samtidig som lyset bør matche rytmene i musikken mens man roper passende utrykk som: "Push! Push! Push!" og "Det ligger i hodet!" (dette utrykket kombineres ofte med en pekende finger mot, nettopp, hodet).

Hvis instruktøren ikke blir så svett av selve syklingen kan jeg ikke skjønne annet enn at han/hun (som regel hun) må bli svett av å holde styr på lys, lyd og oppmuntrende tilrop til en pesende samling svettende mennesker. Instruktøren har selvfølgelig alltid et smil om munnen, som for å si: "Sliten? Jeg? Neida! Dette er som en søndagstur i parken!". Dette er også noe som alltid forundrer meg når jeg er på spinning, uansett hvor mye motstand instruktøren _tilsynelatende_ legger på ser det ikke ut til at det blir tyngre. Hvis jeg skulle lagt på motstand hver gang en entusiastisk instruktør roper "Høyre!" (som er spinningslang for "legg på mer motstand") hadde ikke jeg fått tråkka rundt pedalene til slutt for å si det sånn. Konklusjonen må bli at instruktørene bare later som de legger på hver gang, jeg kan ikke skjønne annet...Eller er det bare jeg som er i dårlig form? Pøh....Tviler jeg sterkt på! ;)