fredag, februar 24, 2006

Helg så langt øye kan se

Fredag er den alleraller besteste dagen i hele uka. Min påstand. Hele helga ligger foran deg som en uendelig rekke muligheter og avgjørelser av minste alvorsgrad som "skal jeg spise frokost før jeg dusjer?" er de eneste som må tas. Herlig.

Jeg og samboeren min opplevde det verste venneparbrudd noensinne for en tid tilbake da bestevennene våre (Hey Kathrine og Adam!) flytta til Australia. Tanker om ensomme fredager og lørdager uten en eneste middag i selskap med disse fantastiske menneskene lå tungt over oss og vi trodde ei stund at vi måtte ut på ukritisk venneparsjekking. Nå når det har det gått en stund siden vi så ubarmhjertig ble forlatt og mange ensomme helger er passert, skjer det plutselig en hel masse ting og vi inviteres i bursdager og middager over en lav sko. I dag skal vi i en bursdag, i morgen to og i går var vi på middag med våre søte venninder. Livet er herlig.

Nå begynner jeg å bli veldig klar for å ta helg....men, akk, klokken har ikke slått dra hjem enda. Min selvpålagte studentarbeidstid går fra halv 9ish (erhm...) til minimum 1600, og fredager er intet unntak. Så til alle som ikke er så disiplinerte som meg (kremt); GOD HELG!