tirsdag, februar 28, 2006

På en helt vanlig tirsdag....

så jeg denne introduksjonen til en artikkel i Dagbladets Magasinet (med S jah.) under overskriften "Helt på håret" (urovekkende i seg selv den overskiften igrunn):

I snart femti år har Erik Ruhs (66) solgt parykker til bruk både oventil og nedentil.


Virkelig? Parykker for å bruke....der du vet? Mange spørsmål dukker opp i hodet mitt når jeg leser en slik introduksjon: Hvordan i all verden får man festet en parykk "der"? Og hva i all verden skal man i det hele tatt med en parykk på sine edlere deler? Og ikke minst, hva koster en slik parykk nå om dagen? Nysgjerrig leste jeg videre...

Det første spørsmålet mitt er tydeligvis ikke så viktig å gå inn på i en artikkel som omhandler parykker for diverse områder på kroppen. Neivel. Det blir derimot opplyst om av denne Ruhs at en trekant, som selvfølgelig er navnet på en kvinnelig...erhmm...parykk som man ikke har på hodet, har vært populært blant "disse stripteasedamene" som han sier. Men, fortsetter han, moten har forandret seg. Nå skal det visst være glattbarbert. Jepp. Akkurat det jeg trengte å høre fra en 66 år gammel mann. Takk for den. Jeg har fått evige sjelelige sår. Etter denne uttalelsen ville jeg ikke lese mer. Jeg driter i hva en slik koster for å si det sånn. Yack. Vurderer sterkt å anmelde Magasinet. Dette må jo være brudd på god presseetikk? Hva skjedde med vær varsom plakaten liksom? Å la gamle menn uttale seg om områder på kroppen vi helst ikke vil assossiere dem med er ikke akkurat å være varsom. Fyren er sikkert bestefar å. Skjerp dere!