tirsdag, april 11, 2006

Snart er det påske gitt

Og gjett hvem som skal på fjellet? Joda. Yours truly. Ikke bare skal jeg gå på bortoverski, neida, jeg skal til og med putte på meg ei brei trefjøl og prøve å komme meg nedover noe jeg regner med er en rimelig bratt bakke. Gulp. Og ikke nok med det, for å komme meg nedover må jeg først oppover. Det betyr heis. Skiheis. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg gruer meg noe helt forferdelig. Heldigvis er det noen som skal kjøre telemark og disse er visst ganske stødige selv med en tingest mellom beina susende oppover i unødvendig stor fart. Planen er iallefall å henge meg på skuldrene deres - eller en hvilken som helst annen legemsdel de måtte stille til min disposisjon - slik at jeg kanskje kan komme meg trygt opp uten nevneverdig utdriting. Det blir nok verre nedover tenker jeg. Jeg ser for meg hvor morsomt jeg kommer til å ha det når 10-11 åringer suser forbi meg som de aldri har gjort annet, mens jeg ligger langflat med trynet i snøen øverst i bakken. For jeg tror ikke jeg kommer særlig mye lenger før første tryning egentlig. Jeg har med andre ord ikke så store forhåpninger til dette, men de er nok dessverre realistiske. Uansett, jeg tar utfordringen.

PS: Hvis dere mot formodning skulle se ei blondine (gjemt under ei stoor lue) tryne noe så jævlig oppi Vangslia på Oppdal; IKKE le!

PS2: Var det noen som så meg?? Jeg var hun som for det meste ploga seg nedover. Når jeg ikke satt midt i bakken da selvfølgelig. Det som var veldig bra for en med skiheisskrekk var at de hadde stolheis :)