mandag, april 03, 2006

Brudd på markedsføringsloven?

NRK.no melder i dag at plastikkirurger bryter en eller annen lov når de markedsfører seg ved å vise før og etter bilder. Greit nok. Det er kanskje ikke helt heldig, men er det ikke hele poenget at man skal bli tynnere/penere/smartere/mer vellykket -velg det som passer- etter en slik operasjon? Det er jo derfor vi har plastikkirurger. De kan jo ikke brukes til noe annet nyttig heller. Uansett om dette er ulovlig markedsføring eller ikke må jeg si at det bildet som ble brukt til å illustrere denne saken iallefall må være brudd på en eller annen markedsføringslov.
Se på dette:
Bare det å bytte truse på den stakkars dama ville vært (og er kanskje alt som er gjort) operasjon nok. Hvis jeg skulle presset meg inn i en g-streng truse i størrelse xxxxs ville jeg sett akkurat slik ut. Trenger forøvrig ikke å legge til så mange x`er. Faktisk så trengs det ingen x`er i det hele tatt før jeg ville sett sånn ut. I tillegg til at hun på det andre bildet er blitt velsignet med en passende og mer flatterende truse, vedder jeg ganske mange kronestykker på at hun holder inn magen. Hvis noe er feilaktig reklame må dette være det. Det er strengt tatt unødvendig med kirurgi for å se tynnere ut. Alt som trengs er riktig størrelse i truse. Det kan være nødvendig å holde inn magen også selvfølgelig. Men da skulle alt være tilrettelagt for et tynnere ytre. Og et lykkeligere indre. For man blir lykkeligere desto tynnere man blir, ikke sant? Jepp.