torsdag, mars 16, 2006

Ikke kødd med touchpadskuldra

For dere som lurer på hva som har skjedd med meg, kan jeg fortelle dere at touchpadskuldra (eller nakken) tok helt overhånd her om dagen. Jeg skulle nemlig på trening. Pump (innebærer løfting av vekter og er kanskje ikke det smarteste å begi seg utpå med touchpadskulder og det skulle jeg ganske riktig finne ut rimelig kjapt). Etter at et kvarter hadde passert fikk jeg erfare at markløft med tilhørende roing ikke er å anbefale for datanerder som pådrar seg diverse skader på grunn av daglig samkvem med en eller annen datamaskin og derfor ymse peke-og-klikke innretninger. Det gjorde inni he...hampen vondt. No more pump for me. Ivertfall ikke på en stund. Blir Yoga i kveld. Det er godt for en stakkars datanerds kropp og sjel. Alt dette førte også til at jeg ikke dro på jobb på tirsdag. Jeg hørte på skuldra mi og ville ikke utsette den for åtte timer på Orakelkontoret. Det hadde helt sikkert gjort ting mykje verre. Så jeg ble hjemme med betennelsessalven min.

I går hadde samboeren bursdag (grattis med dagen som var kjære!) og vi har sånn deal at vi, istedet for å kjøpe masse rot som vi kaller gaver, arrangerer dagen for hverandre. I går var det altså min tur til å legge opp en superfenomenalistisk dag. Det ligger et visst press, selvpålagt vel å merke, på at dagen må toppe fjorårets. Men i og med at vi er studenter og lever på Lånekassens nåde begrenser det seg igrunn selv. Resultatet ble slik:

  • Bløtkake og kaffe på senga
  • Ordentlig frokost med eggerøre, bacon, loff +++
  • Skumbad
  • Frisør (ehhh....dette betalte hun selv da, var bare for at hun måtte ut av huset ei stund så hun tok frisørtimen denne dagen)
  • Middag (Meny: Forrett som besto av asparges og parmesanost rullet inn i spekeskinke. Servert med rømmedressing og brød. Hovedrett som besto av innbakt kyllingfilet i butterdeig med cheddarost og spekeskine (spekeskinke ble liksom det gjennomgående temaet, uplanlagt seffen) servert med ovnsbakte poteter, grønnsaker og fløte og soppsaus. Desserten skulle vært nyyydelig sjokolade fondant. Istedet ble resultatet en seig, puddingaktig smørje som ikke var det minste rennende i midten. Jaja.)
  • Kino (Brokeback Mountain)
Alt i alt tror jeg hun var fornøyd. Det er iallefall supert å ha to dager i året hvor vi tar oss fri og bare er sammen hele dagen. Utfordringen med dette er jo å skulle lage bløtkake mens den andre tilsynelatende sover. Denne gangen var intet unntak. Jeg hadde satt vekkemobilen på åtte og tenkte at jeg da skulle snike meg opp for å lage bursdagskake. Veldig stille selvfølgelig. Åpenbart var det litt i seineste laget. Klokka ti på sju begynte samboeren å få gratulasjonsmeldinger. Meldingslyden var selvfølgelig skjærende høy og jeg skjønte at det vekte henne. Men jeg tenkte at jeg skulle drøye det litt lenger i og med at det jo var ganske tidlig. Og det gikk bra, hun lå ganske stille og rolig, men ti over halv åtte tenkte jeg at det var på tide. Etter at kaken var servert kunne hun derimot fortelle at hun trodde den første meldingen var vekkemobilen min som ringte og at hun hadde trodd jeg lå å slumra i nesten en time før jeg gidda å stå opp. Noe hun syntes var en forferdelig dårlig ide fordi hun jo var våken og venta i spenning på kake (det er ingen hemmelighet at vi får kake på sengen, men vi holder det hemmelig allikevel). Det hele endte heldigvis godt og vi ble helt kvalme av all maten og alt godteriet vi spiste i løpet av dagen. Sånn som det skal være på en bursdag med andre ord.