onsdag, mars 29, 2006

Trønderloven

Jadda. Vi har visstnok en trønderlov. Ivertfall i følge Uncyclopedia. Så da føler jeg det som min plikt å poste denne på bloggen min. Gudene vet hvorfor. Akkurat som om søringer ikke synes at trøndere er teite nok liksom - eller lizm som man sier litt lenger sør.

O' Store Trønderlov
  1. Bli itj nå fæst ut'n skinnvæst
  2. Bli itj nå fin ut'n mokkasin
  3. Bli itj nå fart ut'n bart
  4. Får itj råna ut'n Ascona
  5. Bli itj nå rock ut'n two-stripes sokk
  6. Bli itj nå knullings ut'n rullings
  7. Bli itj nå barsk ut'n karsk
  8. Du e itj kvass ut'n Adidas
  9. Du veit ka du får, me bleika hår
  10. Me japansk bil e du homofil
  11. Bli itj nå mus ut'n snus
  12. Du e itj nå racer ut'n blazer
  13. Du bli itj pula ut'n BULA
  14. Det bli itj nå liv ut'n kniv
  15. Hu bli itj fin ut'n brennevin
  16. Du e itj kar før du e tatt i radar
  17. Det e itj nå håp ut'n grønnsåp
  18. Du e itj rett hvis du kjæm fra Klett
  19. Du e litt på jorde hvis du digge Tore På spore
  20. Du bli itj like tøff som Rocky før du lægg an en shikkeli hockey
  21. Du e litt rar hvis du tømme dæ i en anna kar
  22. Avisa e for rompisa
  23. Du får itj no smårips uten skinnslips
  24. Du får itj rota uten rutan sota
  25. Det blir itj no raill ut'n fotbaill
Hva kan man si? Noen trøndere som synes at de er selve definisjonen på noen av disse punktene? Tenkte nok ikke det nei...

Oppdatering:
I dag fikk jeg en litt...la oss si grotesk smiley slengt i trynet på msn (Takk for den Ingri). Noe som førte til at jeg helt av meg selv fant på det siste punktet i trønderloven. Det er litt grisete men regner med at tøffe nettmennesker tåler såpass. Her kommer altså punkt 26 i trønderloven:
Du e itj snau hvess du pule en sau....

*Ble plutselig veldig usaklig denne bloggen nå. Merklich.