tirsdag, april 04, 2006

Apropos det å være støl

Fordi jeg for første gang på veldig lenge var og trente pump i går lider jeg i dag. Det er en pine å gå opp trapper og lignenede konstruksjoner. Men i all min stølhet kom jeg iallefall på en morsom historie som broren til Hanne delte med oss for en tid tilbake. Han tar for tiden sin doktorgrad ved biologisk institutt på NTNU noe som fører til en del reising rundt omkring i det store utland på grunn av konferanser. Denne gangen var konferansen i USA og jeg husker ikke akkurat hva som var utgangspunktet for at han på et eller annet tidspunkt satt ved et bord sammen med ei amerikansk dame og fortalte om en gang han var så innmari støl. Han blir ganske ivrig når han skal fortelle ting og denne gangen var intet unntak. Dette førte selvfølgelig til at en del norske ord snek seg inn blant alle de engelske og da han skulle fortelle at han hadde blitt så støl i, ja, rumpemuskelen resulterte det i følgende setning: "And then I got stiv in my ass!" På et bord ved siden av der han satt hadde en gjeng av kompisene hans etablert seg og de falt selvfølgelig sammen i krampelatter og hylte "Fekk du Steve i rompa?!!" på ekte trøndersk. Sånn kan det altså gå når man er litt språkforvirret.